ඔබේ කෝපය සහ නිශේධාත්මක හැඟීම් මුදා හරින ආකාරය

රෙහාන් කියන්නෙ ඇත්තටම හරිම හොඳ කෙනෙක්. එයා පුතෙක්, පෙම්වතෙක් වගේම සැමියෙක් විදියටත් එයාගෙ යුතුකම් වගකීම් කොච්චර හොඳට කරත් රෙහාන්ගෙ වයිෆ් වෙච්ච දිශා නම් හිටියෙ ඇත්තටම සතුටෙන් ද කියල රෙහාන්ට හිතිච්ච වාර අනන්තයි.

දිශා එක්ක යාලුවෙලා තමයි රෙහාන් දිශාව බැන්දෙ. දිශාගෙ කියන්න කිසි වරදක් නෑ. උයනව පිහනව, ගෙදර සුපිරියට තියාගෙන ඉන්නව, මව් දෙමව්පියන්ට සලකනවා, රස්සාවෙත් වැඩ හොඳට කරනවා. හැබැයි මේ ඔක්කොම හොඳ අස්සෙත් දිශාගෙ එකම එක ලොකුම ලොකු වරදක් තිබ්බා. ඒ තමයි දිශාට හොඳටම කේන්ති යන එක.

“මොන මගුලක් ද රෙහාන් කරන්නෙ? මං හැමතිස්සෙම කියල තියෙනව ඔයාට මම සින්දු අහන වෙලාවට මට කරදර කරන්න එපා කියල

මට එපා වෙලා තියෙන්නෙ ඔයා එක්ක ගෙවන මේ ජීවිතේ. මොන වදයක්ද මන්ද? හැමතිස්සෙම ඇඟේ එතෙන්න එන්න එපා, මොන මගුලක්ද” කියල රෙහාන් ඇවිල්ල ආදරේට පොඩ්ඩක් තුරුල් කරගත්තත් දිශාට සමහරවෙලාවට පුදුම විදියට කේන්ති යනවා.

“මං දැන් එයාව තුරුල් කරගත්තොත් එයා එදා වගේ අදත් මට බනීවි” කියල හිතල රෙහාන් නිකන් ඉන්න වෙලාවට දිශා ආපහු රණ්ඩු කරනවා “ඔයා දැන් මට ආදරේ නෑ” කියල. ඇත්තටම රෙහාන් හිටියෙ මොකද්ද මේකට කරන්න ඕන කියල හිතාගන්න බැරුව. දිශා කියන්නෙ හොඳ කෙනෙක්. හැබැයි එහෙමයි කියල පොඩි දේටත් යක්ශනී වගේ කෑගහන එක තමන්ට උනත් තව ගොඩක් කාලයක් දරාගන්න බෑ නේද කියන එක රෙහාන්ට නොහිතුනා නෙවෙයි.

ඔය වගේ දේවල් අද මිනිස්සුන්ට නුපුරුදු නෑනෙ. තරහ යන එන සාමාන්‍ය දෙයක්. හැබැයි ඒ තරහ පාලනය කර ගත්තෙ නැත්තම් අපිට ලොකු ප්‍රශ්න ගොඩකට මූණ දෙන්න වෙනවා. ඉතින් ඒ නිසාම තමා අපි හිතුවෙ අද ආටිකල් එකෙන් මෙන්න මේ  කෝපය සහ නිශේධාත්මක හැඟීම් මුදා හරින ආකාරය

ගැන ඔයාලා එක්ක කතාකරනවා කියලා.

කෝපය සහ නිශේධාත්මක හැඟීම් කියන්නෙ සාමාන්‍ය මානසික ස්වභාවයන්. ඒව සෑම අයෙකුම පීඩනයට පත් කරන්න හේතුවෙනවා. කෙසේ වෙතත්, මෙම හැඟීම් නිසි ලෙස කළමනාකරණය නොකලහොත්, එය ජීවිතයට විවිධාකාර නරක බලපෑම් ඇති කරන්න හේතුවෙනවා. නිසි ලෙස කෝපය සහ නිශේධාත්මක හැඟීම් මුදා හරින ක්‍රම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්නේ නම්, ඒවා අපගේ සෞඛ්‍යයට හා සම්බන්ධතා වඩා යහපත් තත්ත්වයට පරිවර්තනය කරන්න හේතු වෙනවා.

1.      කෝපය හඳුනා ගැනීම

පළමුව, අපි කෝපය කළමණාකරණය කරන්න කලින්, එය කුමක්ද යන්න පිළිබඳව තේරුම් ගත යුතුයි. කෝපය යනු අවසානයේ දී අපගේ බලාපොරොත්තු, අවශ්‍යතා හෝ අපේක්ෂාවන් ඉටු නොවීම හේතුවෙන් ඇතිවන ප්‍රතික්‍රියාවක්. එය හඳුනා ගැනීමට අපේ ශරීරය සහ මනස තුළ ඇතිවන සංඥා අවධානයෙන් සලකන එකම ඉතාම වැදගත්. උදාහරණයක් ලෙස, හදිසි හුස්ම ගැනීම්, විවේකය අහිමි වීම, සහ ශරීරයේ මාංශ පේෂි තදවීම වැනි සංඥා වටහා ගැනීමෙන් අපිට තේරුම්ගන්න පුලුවන්.

2. ඔබ කතා කිරීමට පෙර සිතන්න

කෝපාන්විත මොහොතක, ඔබට පසුව පසුතැවිලි වන දෙයක් පැවසීම පහසුය. කිසිවක් පැවසීමට පෙර ඔබේ සිතුවිලි එකතු කර ගැනීමට මොහොතක් ගත කරන්න. එසේම තත්ත්වයට සම්බන්ධ අන් අයටද එසේ කිරීමට ඉඩ දෙන්න. මේ ඔස්සේ ඔබට ඔබේ කෝපය පාලනය කරගෙන අනතුරව වඩා හොඳින් හිතා අවස්තානුකූලව ප්‍රතික්‍රියා කරන්න ඉඩ සැලසේ.

3. ඔබ සන්සුන් වූ පසුඔබේ කනස්සල්ල ප්‍රකාශ කරන්න

ඔබ පැහැදිලිව සිතීම ඇරඹූ පසු, ඔබට ඇතිවුන බලාපොරොත්තු බිඳ වැටීම, කෝපය නමුත් ගැටුම්කාරී නොවන ආකාරයෙන් ප්‍රකාශ කරන්න. ඒ අන් අයගේ සිත් නොරිදෙන පරිද්දෙන් මෙන්ම ඔබ පසුව පසුතැවිලි නොවන අන්දමෙන් එහෙත් සෘජුව ඔබේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමක් විය යුතුය.

4. ව්‍යායාම කරන්න

ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් ඔබට කෝපයට හේතු විය හැකි ආතතිය අඩු කිරීමට උපකාරී වේ. ඔබේ කෝපය උත්සන්න වන බවක් ඔබට හැඟේ නම්, වේගයෙන් ඇවිදීමට හෝ දුවන්න. එසේත් නැතිනම් වෙනත් ඔබේ මනස සැහැල්ලු කිරීමට උපකාරී වන ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම්වල යෙදෙන්න.

5. කාල සීමාවක් ගන්න

ආතතියට නැඹුරු වූ දිනක ඔබ ඔබේ මනසට කෙටි විවේකයක් ලබා දෙන්න. නිශ්ශබ්දව ගත කරන සුළු මොහොතකින් ඔබට කෝපයෙන් තොරව ඉදිරි වැඩ කටයුතු සමඟ කටයුතු කිරීමට වඩා හොඳින් සූදානම් විය හැකිය.

6. හැකි විසඳුම් හඳුනා ගන්න

ඔබව පිස්සු වට්ටපු දේ ගැන අවධානය යොමු කරනවා වෙනුවට, ගැටලුව විසඳීමට කටයුතු කරන්න. ඔබේ දරුවාගේ අපිළිවෙල කාමරය ඔබව කලබලයට පත් කරයිද? දොර වසන්න. ඔබේ සහකරු සෑම රාත්‍රියකම රාත්‍රී ආහාරය සඳහා ප්‍රමාදද? ඔහුට පහසු වෙලාවල්වල ආහාර වේල් සැලසුම් කරන්න. නැතහොත් සතියකට කිහිප වතාවක් තනිවම කෑමට එකඟ වන්න. එසේම, සමහර දේවල් ඔබේ පාලනයෙන් තොර බව තේරුම් ගන්න. ඔබට වෙනස් කළ හැකි සහ කළ නොහැකි දේ පිළිබඳ යථාර්ථවාදී වීමට උත්සාහ කරන්න. කෝපය කිසිවක් නිවැරදි නොකරන බවත් එය වඩාත් නරක අතට හැරිය හැකි බවත් ඔබට මතක් කර දෙන්න.

7. හැඟීම් ප්‍රකාශය

විවේචනය කිරීම හෝ දෝෂාරෝපණය කිරීම ආතතිය වැඩි කරයි. ඒ වෙනුවට, ගැටලුව විස්තර කිරීමට වඩා යහපත් ප්රකාශයන් භාවිතා කරන්න. ගෞරවනීය වන්න. උදාහරණයක් ලෙස, “ඔබ කිසිවිටෙක ගෙදර වැඩ නොකරන” වෙනුවට “ඔබ පිඟන් කෝප්ප සේදීමට උදව් කිරීමට ඉදිරිපත් නොවී මේසයෙන් නැගිටල යන එක ගැන මම කණගාටු වෙමි” යනුවෙන් පවසන්න.

8. තරහක් තියාගන්න එපා

සමාව දීම බලවත් මෙවලමකි. ඔබ කෝපය සහ වෙනත් නිෂේධාත්මක හැඟීම්වලට ධනාත්මක හැඟීම් යටපත් කිරීමට ඉඩ දෙන්නේ නම් එය ඔබව වඩා අපහසුතාවයට පත් කරයි. ඔබව කෝපයට පත් කළ කෙනෙකුට සමාව දීම, එම තත්ත්වයෙන් ඉගෙන ගැනීමට සහ ඔබේ සම්බන්ධතාවය ශක්තිමත් කර ගැනීමට ඔබ දෙදෙනාටම උපකාරී වේ.

9. ආතතිය මුදා හැරීමට හාස්‍යය භාවිතා කරන්න

මනසේ සැහැල්ලුව ආතතිය විසුරුවා හැරීමට උපකාරී වේ. ඔබව කෝපයට පත් කරන දෙයකට මුහුණ දීමට සහ, සමහර විට, දේවල් සිදු විය යුතු ආකාරය පිළිබඳව ඔබට ඇති යථාර්ථවාදී නොවන අපේක්ෂාවන්ට මුහුණ දීමට සහය වීමට හාස්‍යය භාවිතා කරන්න. උපහාසයෙන් වළකින්න.

10. ලිහිල් කිරීමේ කුසලතා පුහුණු කරන්න

ඔබේ කෝපය ඇවිළෙන විට, වැඩ කිරීමට ලිහිල් කිරීමේ කුසලතා යොදන්න. ගැඹුරු හුස්ම ගැනීමේ අභ්‍යාස පුරුදු කරන්න, විවේකී දර්ශනයක් සිතින් මවා ගන්න, නැතහොත් “එය සැහැල්ලුවෙන් ගන්න” වැනි සන්සුන් වචනයක් හෝ වාක්‍ය ඛණ්ඩයක් නැවත නැවත කියන්න. ඔබට සංගීතයට සවන් දීමට, හෝ යෝග ඉරියව් කිහිපයක් කිරීමට ද මෙවන් මොහොතක හැකිය.

ජීවිතේ අමාරු තැන්, අපහසු තැන්, වැටෙන තැන් අනන්තයි. එහෙම තැන්වල තරහ යන එකත් සාමාන්‍යයයි.

“මේ ගැන කතාකරන්නවත් කෙනෙක් මට නෑනෙ” කියල එහෙම මොහොතක ඔබටත් හිතිල තියෙන්න පුලුවන්.

Smartlady Online Counselling සේවය අපි ඔබ වෙත අරගෙන එන්න ඒ නිසාමයි.

උදේ 9 සිට රාත්‍රී 7 අතර කාලය තුළ ක්‍රියාත්මක වෙන

නොමිලේ අප විසින් ලබාදෙන, ඔබට අවශ්‍ය වෘත්තීය මනෝවිද්‍යාත්මක උපදේශන සහය දුරකතන ඇමතුමක් ලබා දීම ඔස්සේ පමණක් ලබාගන්න හැකි බව දැනුම් දෙන්න අපි කැමතියි.

Smartlady Online Counselling සේවය ලබාගැනීම සඳහා Smartlady Admin වරියක හා සම්බන්ද වන්න!

#SmartLady #OnlineCounselling #Counselling

ReplyForwardAdd reaction

Related Articles

Don't Miss


Latest Articles